telefon zaufania
telefon zaufania 887782500

Kwidzyński telefon zaufania

Lęk o zdrowie, przyszłość i porozumienie w rodzinie. To najczęstsze problemy z jakimi dzwonią mieszkańcy Kwidzyna na miejski telefon zaufania, który działa od połowy marca. Na początku dzwonili głównie dorośli, teraz coraz więcej jest młodych osób. Bywają dni, że nie dzwoni nikt, a czasem 5-10 osób. Bywają rozmowy krótkie, kilkuminutowe, ale też takie które trwają ponad godzinę. Czasem chodzi i „wygadanie się”, odstresowanie, a często o konkretną pomoc. Do tej pory udało się uratować dwie młode osoby – jedną która podjęła próbę samobójczą, drugą która o tym myślała. Obie zadzwoniły na telefon zaufania.

Na początku częstym tematem rozmów była troska o zdrowie, życie i strach przed wyjściem z domu – do sklepu czy pracy. Jak rozmawiać w rodzinie,  kiedy wszyscy są skazani na bycie razem i zaczynają działać sobie na nerwy. Problemy mają dorośli i dzieci. Dzieci nie wytrzymują napięcia i niepewności, bo zachwiało  się ich poczucie bezpieczeństwa. Rodzice nie zawsze radzą sobie z tymi dziecięcymi lękami, sami boją się utraty pracy i drżą o przyszłość rodziny.

Warto zatem dzwonić, nawet jak wydaje się, że moje problemy są albo banalne albo takie, że nikt już nie pomoże, by je rozwiązać. Z telefonu wsparcia można skorzystać pod numerem 88 77 82 500, przez 7 dni w tygodniu w godz. Od 8:00 do 23:00. Zapewniamy anonimowość!

Na pomoc mogą też liczyć dzieci i młodzież, które korzystają z miejskich świetlic socjoterapeutycznych „Słoneczko” i „Leśne zacisze”. Z ich usług korzysta ponad 70 dzieci. Od połowy marca placówki te są zamknięte z powodu epidemii, ale aktywnie działania są prowadzone na ich stronach internetowych na facebooku. Codziennie (od poniedziałku do piątku) specjaliści on-line pomagają dzieciom w odrabianiu lekcji. Uruchomiono także wirtualną „Szkołę dla dobrych rodziców”, gdzie rodzice uczą się nawiązywać dobrą relację z dzieckiem, opartą na wzajemnym szacunku, akceptacji i współpracy. Zajęcia z psychoterapeutą, po wcześniejszym zapisaniu się na stronie świetlicy, odbywają się on-line dwa razy w miesiącu. Zachęcamy do korzystania z tych form pomocy. Każdy z nas ma prawo do słabości, ale też każdy może liczyć na pomoc.