25 01 2016 uwaznosc

Tym razem zapraszamy na wspólne praktykowanie uważnosci czyli mindfulness w ciszy i skupieniu.

Data spotkania – 27 stycznia
Czas spotkania – 17:30-19:30
Miejsce spotkania – ul. Piłsudskiego 22; Kwidzyn

Podczas spotkania będziemy praktykować uważność, skupiać się, wyciszać. W tej ciszy łatwiej usłyszeć to co dla nas istotne i ważne. Dostrzec z czym tak naprawdę jesteśmy tu i teraz bez stawiania sobie żadnych wymogów i oceniania siebie i innych.

Zapisy na warsztat trwają do 25 stycznia 2016 r. Proszę zgłaszać chęć uczestnictwa na adres mailowy fundacji: fundacja@nieoczekiwanapodroz.com lub telefonicznie 785 032 389.

Warsztat poprowadzi Anna Borzeszkowska, certyfikowany nauczyciel MBSR

Człowiek w swoim życiu często tkwi w tym, co było, minęło, roztrząsa niepomyślne wydarzenia z przeszłości lub wybiega w przyszłość, zamartwiając się o nią. W ten sposób zupełnie zapomina o teraźniejszości, a dodatkowo dochodzi do zaburzenia wewnętrznej równowagi emocjonalnej, a co za tym idzie – do rozwoju zaburzeń lękowych, a nawet depresyjnych. Aby temu zapobiec, należy wprowadzić umysł w stan najwyższego skupienia.

Mindfulness (uwazność) jest szczególnym rodzajem uwagi: świadomej, nieosądzającej i skierowanej na bieżącą chwilę (Jon Kabat-Zinn, 1990), odnosi się tym samym do doświadczenia świata, które znajduje się poza naszymi oczekiwaniami i jest rodzajem doświadczania rzeczy „takimi, jakimi są” (Ray, 2002)

 Termin mindfulness odnosi się zarówno do praktyki jak i podejścia, które polega na byciu całkowicie obecnym wobec doświadczenia płynącego zarówno z zewnątrz (inni ludzie) jak z wewnątrz (własne myśli, uczucia, wrażenia) w każdej chwili. Jednym z założeń treningu mindfulness jest zaakceptowanie myśli i uczuć, które nam się pojawiają – bez oceniania ich i walki lub/i przyciągania ich.