kwidzyn logo

20080701 Stawiamnamleko logotyp

Mleczna Ekspedycja składa się ze specjalnego Trucka Mlecznego, którego celem jest dotarcie do blisko 450 szkół w 108 miastach w całej Polsce oraz zorganizowanie „Imprez Mlecznych”, podczas których zarówno dzieci, jak i ich opiekunowie będą mogli wziąć dział w konkursach wiedzy o mleku i produktach mlecznych, a także spróbować mlecznych przysmaków.

Na terenie Kwidzyna i okolic na billboardach pojawiły się informacje o kampanii „Stawiam na mleko!”, a w sklepach plakaty zapraszające do udziału w mlecznych imprezach. Dla mieszkańców przygotowano wiele atrakcji. Najmłodsi będą mogli pobawić się m.in.: na potężnych pneumatycznych zjeżdżalniach lub na specjalnym ringu bokserskim, poukładać wielkie uliczne puzzle lub pościgać się w zabawie ze specjalną taśmą. Dodatkowo chętni wezmą udział w zadaniach sprawnościowych z użyciem wioseł treningowych, symulatorów desek snowboardowych, czy rowerów. Dla uczestników mlecznych imprez przewidziano liczne zabawy z nagrodami, w tym konkurs dla całej rodziny o nazwie „Podaj dalej” polegający na sprawdzeniu wiedzy na temat produktów mlecznych i mleka.

Weekendowe imprezy w ramach „Trucka Mlecznego” to także możliwość spotkania z ekspertami, lekarzami i dietetykami, którzy doradzą w kwestii zdrowego odżywiania oraz pomogą przy dobraniu odpowiedniej diety.

Trasa Konwoju Mlecznego przewidziana na pierwszy rok kampanii obejmie swoim zasięgiem tereny północno-wschodniej Polski i poprowadzi przez następujące województwa: mazowieckie, podlaskie, warmińsko-mazurskie, pomorskie, zachodniopomorskie oraz lubelskie.

Informacje na temat imprez i trasy Mlecznego Konwoju można znaleźć na platformie internetowej www.stawiamnamleko.pl. W serwisie zamieszczono także informacje o diecie bogatej w produkty mleczne, przepisy na mleczne specjały oraz mleczne zagadki dla dzieci.

Projekt „Stawiam na mleko!” ma na celu przeprowadzenie kompleksowych działań informacyjnych, edukacyjnych oraz promocyjnych, skierowanych do dzieci w wieku 7- 13 lat, ich rodziców oraz opiekunów.

W ramach 3 letniej kampanii za pośrednictwem „Mlecznego Konwoju” odwiedzonych zostanie w sumie 108 miast w całej Polsce, co oznacza objęcie działaniami blisko 450 szkół oraz 330 tys. dzieci i podobnej liczby osób dorosłych.