MISJA PRZEDSZKOLA
Zadania, w efekcie których dziecko:
• ma poczucie własnej wartości,
• ma wyrównywane szanse edukacyjne i społeczne,
• osiąga stan gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej,
• rozwija aktywność twórczą, działania prozdrowotne i proekologiczne,
• rozwija swoje zainteresowania, kompetencje komunikacyjne i społeczne,
• ma zapewniona właściwą opiekę, bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne,
• przejawia właściwe postawy wobec otoczenia (społecznego, przyrodniczego, technicznego),
• bawi się i uczy w atmosferze akceptacji, w bezpiecznych warunkach i przyjaznym środowisku,
• poznaje i kultywuje tradycje (narodowe, regionalne, rodzinne) oraz uczy się podstaw małej ekonomii,
• nabywa umiejętności zgodnie z możliwościami rozwojowymi i odpowiednio do indywidualnych potrzeb.
Przedszkole wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców. W urzeczywistnianie tej misji należy zaangażować całą jego społeczność: personel, rodziców i dzieci. Wspólnymi siłami można wiele osiągnąć.
Priorytety Przedszkola:
• Bezpieczeństwo dzieci i pracowników przedszkola.
• Dbałość o harmonijny i wszechstronny rozwój dziecka.
• Dobrze wykwalifikowana kadra pedagogiczna i specjalistyczna.
• Promocja aktywności ruchowej, sportu.
• Możliwość korzystania przez dzieci z ogrodu przedszkolnego wyposażonego w sprzęt przeznaczony dla dzieci przedszkolnych oraz korzystania z dobrze wyposażonych sal, ciekawych pomocy dydaktycznych.
• Kreatywność i rozwój artystyczny dziecka.
• Partnerska, pełna wzajemnego zaufania i akceptacji współpraca z rodzicami/ prawnymi opiekunami dziecka.
• Wsparcie rodziców/ prawnych opiekunów dziecka w każdej sytuacji.
• Promocja placówki przy współpracy ze środowiskiem lokalnym.
Cele strategiczne
1. Wspomaganie indywidualnego rozwoju dzieci na poziomie górnej granicy ich możliwości:
• wspomaganie dzieci z trudnościami, systematyczne współdziałanie nauczycieli w procesie edukacji dzieci,
• podnoszenie, wzmacnianie efektów działalności wychowawczej, opiekuńczej i dydaktycznej,
• pomoc psychologiczno- pedagogiczna, działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych,
• realizacja przedszkolnych programów edukacyjnych i wspierających,
• rozwijanie zainteresowań i uzdolnień, wyobraźni i pomysłowości,
• systematyczne badanie poziomu umiejętności dzieci.
2. Promowanie zdrowego stylu życia:
• tworzenie sytuacji sprzyjających kształtowaniu i wyrabianiu postaw, modelu życia i świadomości proekologicznych,
• kształtowanie prawidłowych relacji społecznych, pozytywnego obrazu własnej osoby i radzenie sobie z emocjami,
• wyrabianie nawyków zdrowego odżywiania się i nawyków związanych z aktywnością ruchową,
• wdrażanie dzieci do poszanowania i przestrzegania zasad.
3. Poszerzanie oferty edukacyjnej przedszkola umożliwiającej przygotowanie dzieci do nauki w szkole:
• stworzenie warunków do osiągnięcia umiejętności posługiwania się komputerem i technologią informacyjną,
• włączenie do pracy edukacyjnej programu z zakresu edukacji matematyczno-ekonomicznej i przedsiębiorczości,
• zaspakajanie ciekawości i potrzeby poznawania świata poprzez obcowanie z literaturą dziecięcą,
• poszukiwanie nowych możliwości w zakresie korzystania z instytucji społeczno- kulturalnych,
• wycieczki do różnych ciekawych miejsc oraz punktów użyteczności publicznej.
4. Wspieranie nauczycieli w kreowaniu własnej osobowości zawodowej:
• wspomaganie oraz inspirowanie do podnoszenia kwalifikacji zawodowych i zdobywania dodatkowych umiejętności,
• doskonalenie umiejętności związanych z wykorzystywaniem w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej,
• zachęcanie i tworzenie warunków do realizowania nowatorskich rozwiązań programowych, projektów, przedsięwzięć, kontynuacja programów własnych.
5. Rozbudzanie świadomości rodziców w zakresie:
• podnoszenia świadomości edukacyjnej poprzez pedagogizację,
• ukazania przedszkola jako placówki aktywnej, realizującej oczekiwania rodziców,
• zapoznania z realizowanymi w przedszkolu planami i programami pracy wychowawczo- edukacyjnej,
• przekazywania porad i wskazówek od nauczycieli (wspieranie) w rozpoznawaniu przyczyn i trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy,
• uświadamianie dzieci i rodziców o zagrożeniach płynących z niewłaściwego korzystania z technologii multimedialnych,
6. Unowocześnianie i bogacenie bazy przedszkola niezbędnej do realizacji wyznaczonych zadań:
• bieżące remonty, konserwacja i modernizacja wnętrza oraz placu zabaw,
• poprawa ergonomii w salach,
• bieżące zakupy zabawek i pomocy dydaktycznych,
• wzbogacanie bazy dydaktycznej do zajęć przyrodniczych.

