Biblioteka Miejsko-Powiatowa w Kwidzynie zaprasza 16 lutego o godz. 18:00 do Restauracji La Cantina na spotkanie z Tomaszem Lachem, pasierbem Krzysztofa Komedy i opiekunem spuścizny artystycznej kompozytora oraz wydawcami i producentami płyty „Krzysztof Komeda – Live in Bled 1965” Michałem Wilczyńskim i Łukaszem Hernikiem (GAD Records).

W programie:
rozmowa z gośćmi,
odsłuch płyty winylowej,
możliwość zakupu płyt z katalogu GAD Records (w tym nagrań Krzysztofa Komedy).

O gościach:

Tomasz Lach
Syn Zofii Komedowej, pasierb Krzysztofa Komedy. Prezes Stowarzyszenia Opieki nad spuścizną Krzysztofa Komedy, przewodniczący jury festiwalu filmowego Grand Prix Komeda. Fotograf, autor książek, m.in. “Kumpel. O Komedzie, Zośce i innych”, “Ostatni tacy przyjaciele. Komeda Hłasko Niziński”.

Michał Wilczyński
Szef i pomysłodawca wytwórni GAD Records, wydawca, producent muzyczny. Znawca i popularyzator polskiej muzyki rozrywkowej. Jako dziennikarz współpracował m.in. z “Jazz Forum”. Autor książek, m.in. “SBB – Wizje”, “Polski rock progresywny. Przewodnik”, “UK – Presto Vivace”.

Łukasz Hernik
Dyrektor artystyczny i producent w wytwórni GAD Records. Z pochodzenia kwidzyniak. Autor i popularyzator muzyki rozrywkowej. Współpracował m.in. z “Jazz Forum” i “Wprost”. Autor książek (m.in. “Genesis. W krainie muzycznych olbrzymów”) oraz opracowań płyt z muzyką rozrywkową (GAD Records, Polskie Nagrania).

O płycie:
Krzysztof Komeda w najlepszym czasie swojej jazzowej wędrówki. W ślad za doskonale przyjętym „Live In Praha 1964” GAD Records proponuje młodszy o rok koncert z jugosłowiańskiego Bledu. Inny skład, inna energia i repertuar znany z albumu „Astigmatic”.
Krzysztof Komeda w połowie lat 60. wyznaczał nowy kierunek w jazzie, pełnymi garściami czerpiąc zarówno z czarnej ekspresji Johna Coltrane’a, jak i europejskiego romantyzmu. Odkrywał nowe, czego kulminacją był kultowy dziś album „Astigmatic”. A kilka miesięcy wcześniej wykonał dwa utwory znane z tego albumu na festiwalu jazzowym w Bledzie (Jugosławia). Zupełnie inne odczytania tych samych kompozycji powodują, że materiał z Bled jest jednym z najciekawszych odkryć w dotychczasowej koncertowej dyskografii artysty. To zupełne przeciwieństwo gorącego występu z czeskiej Pragi – muzyka wyważona, stonowana i subtelna.
„Live In Bled 1965” prezentuje kompletny zapis występu z festiwalu w Bled, zremasterowany z oryginalnych taśm z archiwum RTV Slovenija przez Andrzeja Poniatowskiego.

Poprzedni artykułRozświetlamy Kwidzyn
Następny artykułSport dla wszystkich