Dziś w Prabutach odbyła się uroczystość oddania do użytku zmodernizowanej drogi łączącej Kwidzyn i Prabuty. Wydarzenie miało charakter symboliczny, ponieważ zmotoryzowani i rowerzyści od kilku tygodni bez przeszkód korzystają z nowoczesnego i bezpiecznego połączenia drogowego, które było inwestycją Samorządu Województwa Pomorskiego. Ostatnim elementem modernizacji DW 521 była zakończona w czerwcu br. budowa ronda w Kwidzynie u zbiegu ul. Machutty i Warszawskiej. Koszt jego budowy wyniósł ok 1,1 mln złotych, a wkładem Miasta Kwidzyna w to zadanie była kwota ok. 300 tysięcy złotych.

Obecny na uroczystości Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk, podkreślił znaczący udział Unii Europejskiej w sfinansowaniu tej długo oczekiwanej inwestycji. Zadanie to  uzyskało dofinansowanie na poziome ok. 85 proc. ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Jak zauważył Burmistrz Kwidzyna Andrzej Krysztofiak, ścieżka rowerowa, która w ramach tej inwestycji połączyła oba miasta, już dziś jest chętnie wybierana zarówno przez mieszkańców Powiśla jak i turystów. Odpowiedzialny za przebieg inwestycji Grzegorz Stachowiak, Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich, ocenił trwałość zmodernizowanej drogi na ponad dwie dekady. Honorowego otwarcia drogi dokonali Senator RR Leszek Czarnobaj, Burmistrz Prabut Marek Szulc oraz Sędzia Trybunału Konstytucyjnego Jerzy Kozdroń.

Inwestycja zrealizowana została w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą było Przedsiębiorstwo Budowy Dróg S.A. ze Starogardu Gdańskiego.  W ramach zadania przebudowany został odcinek drogi o długości 19,8 km łączący Kwidzyn z Prabutami.  Droga została poszerzona do szerokości 6,5m na terenach zabudowanych i 7m poza terenami zabudowanymi. Zwiększano nośności drogi do 115 kN/oś. Przebudowano również najistotniejsze skrzyżowania. Zbudowano lub przebudowano liczne obiekty inżynieryjne.  Na całej długości zastosowano rozwiązania powodujące poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Co najbardziej cieszy cyklistów i spacerowiczów wzdłuż całego przebudowanego odcinka drogi powstał ciąg pieszo –  rowerowy, na znacznej długości odsunięty od jezdni i oddzielony od niej pasem zieleni. Ostatecznie koszt robót wyniósł 49 469 122 zł, w tym udział środków  UE na poziomie ok. 85 procent.