V KWIDZYŃSKA WIOSNA MUZYCZNA – piątek
TANECZNIE
Piątek, 29.04.2022, godz. 19:00
- KATARZYNA BUDZIŃSKA-SZYSZKO, flet
- PAWEŁ MARCZEWSKI, gitara
- RADOSŁAW KUREK, fortepian
Program:
- Antonio Vivaldi – Largo z Concerto No. 4 f moll, Op. 8, RC 297 „L’inverno” na flet i gitarę
- Gabriel Faure – Pavane Op 50 na flet i gitarę
- Astor Piazzola – Libertango na flet i gitarę
- Ludwig van Beethoven – Sonate Pathetique Op. 13 cz II na flet i gitarę
- Astor Piazzola – Historia Tanga na flet i gitarę: Bordel 1900, Cafe 1930, Night Club 1960, Concert d’aujourd’hui
- Wolfgang Amadeusz Mozart – Sonata C dur KV 330 na fortepian
- Karol Szymanowski – 4 Tańce polskie i Preludium i Fuga cis moll na fortepian
- Paweł Mykietyn – 4 Preludia na fortepian
KATARZYNA BUDZIŃSKA-SZYSZKO – absolwentka Gdańskiej Akademii Muzycznej w klasie fletu św. pamięci st. wykł Elżbiety Czapor. Rodowita Kwidzynianka. Całą swą przygodę z fletem rozpoczęła pod kierunkiem pomysłodawczyni Festiwalu „Kwidzyńska Wiosna Muzyczna” – Dr Iwony Glinki. Podstawową Szkołę Muzyczną oraz Liceum również ukończyła w Gdańsku, w OSM przy ul. Gnilnej. Od 2006 roku pełni funkcję nauczyciela gry na flecie, z aktualnym stopniem awansu nauczyciela dyplomowanego. Obecnie prócz nauczania gry na flecie, współpracuje ze szkolną orkiestrą dętą „Helikon” – pod dyrekcją Eugeniusza Kizińskiego , jak również z orkiestrą kameralną prowadzoną przez Walerego Kunaca. Jej uczniowie występują na wszelkiego rodzaju konkursach regionalnych i ogólnopolskich, zdobywając wysokie noty.
Corocznie dokształca się na różnego rodzaju warsztatach, czy konsultacjach metodycznych. Występowała na wielu Koncertach, m.in. „Szkoła Miastu” i solo i w duecie z mgr Pawłem Marczewskim – nauczycielem gitary, jak również ze szkolną orkiestrą i dętą i kameralną – w kraju i za granicą. Wielokrotnie nagradzana przez Dyrektora Państwowej Szkoły Muzycznej w Kwidzynie za swoje osiągnięcia.
Zamiłowanie do muzyki przekazuje również w szkołach podstawowych, gdzie naucza dzieci i młodzież tegoż przedmiotu. Prowadzi zajęcia nie tylko z przedmiotu muzyka, ale też naukę śpiewu, czy naukę gry na flecie prostym.
Swoje magisterskie wykształcenie uzupełniła napisaniem pracy dyplomowej z muzykoterapii, kończąc Podyplomowe Studium Pedagogiki Opiekuńczo-Wychowawczej i Pracy socjalnej na Uniwersytecie Gdańskim.
Prócz nauczania w szkole muzycznej – w głównej pracy i w szkołach podstawowych, pracuje także z najmłodszymi w przedszkolach w Kwidzynie – gdzie prowadzi zajęcia rytmiki we wszystkich grupach – wplatając w te zajęcia także elementy arteterapii – gdyż aktualnie studiuje podyplomowo ten właśnie kierunek – aby spełniać swoje pasje.
PAWEŁ MARCZEWSKI – jest absolwentem Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie prof. zw. Jana Paterka i st. wykł. Emilii Majewskiej oraz Studiów Podyplomowych z zakresu Instrumentalistki Akademii Muzycznej w Gdańsku w
klasie prof. zw. Jana Paterka. Jest nauczycielem dyplomowanym w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Feliksa Nowowiejskiego w Kwidzynie, gdzie prowadzi klasę gitary klasycznej od roku 2008. W swojej działalności koncertowej wielokrotnie występował jako solista oraz kameralista podczas koncertów organizowanych przez macierzystą uczelnię, ale także m. in. podczas Ogólnopolskiej Sesji Naukowo-Artystycznej Gitarystyki Polskiej, organizowanej przez Międzyuczelnianą Katedrę Gitary Klasycznej przy Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, a także koncertach „Szkoła Miastu”, organizowanych przez Państwową Szkołę Muzyczną I stopnia w Kwidzynie. W swojej pracy pedagogicznej posiada wiele osiągnięć, a jego uczniowie zdobywają miejsca i wyróżnienia na konkursach regionalnych i ogólnopolskich. Jego absolwenci kontynuują naukę w szkołach drugiego stopnia, a także na wyższych uczelniach muzycznych. Za swoją działalność dydaktyczną był wielokrotnie nagrodzony nagrodami Dyrektora Szkoły, przyznanymi przez Dyrekcję PSM I stopnia w Kwidzynie. Otrzymał również Nagrodę Indywidualną II Stopnia Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej „Za Szczególny Wkład w Rozwój Edukacji Artystycznej w Polsce”.
Od zdobycia wyróżnienia The Bridget Doolan Prize za najlepsze wykonanie utworu W. A. Mozarta na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Dublinie w 2012 roku oraz zwycięstwa XV Między-narodowego Konkursu im. J. Brahmsa w austriackim Pörtschach w 2008 roku (wraz z wiolonczelistą Georgyim Lomakovem), RADOSŁAW KUREK intensywnie pracuje nad poszerzaniem swojego repertuaru. Stale doskonali wysokie umiejętności na polu interpretacji muzyki kameralnej i dzieli się swoją wrażliwością z publicznością wykonując muzykę od klasycyzmu do współczesności na starannie przemyślanych recitalach solistycznych.
Jego siła jako artysty tkwi w niezwykłej elastyczności we współpracy z innymi muzykami, dlatego jest szczególnie ceniony jako partner w muzyce kameralnej.
Owocem wielu muzycznych spotkań pianisty są nagrania dla takich wytwórni płytowych jak niemiecka GENUINE Classics, Bayerischer Rundfunk, ANAGRAM, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, Sarton, Dux, Soliton czy BeArTon.
Artysta uczestniczył w wielu prestiżowych wydarzeniach muzycznych, występując zarówno jako solista jak i kameralista w Austrii, Niemczech, Francji, Szwajcarii, Norwegii, Szwecji, Belgii, Hiszpanii, Włoszech, Japonii, Egipcie, USA oraz licznych miastach Polski. Grywał między innymi w Malmö Live Konsethus, Gamle Logen Concert Hall w Oslo, Auditorium Augustianum w Watykanie, Festsaal w Wiedniu, Auditorium al Duomo we Florencji, a także w salach Filharmonii Narodowej, Gorzowskiej, Koszalińskiej, Pomorskiej, Krakowskiej, Bałtyckiej, Wrocławskiej i Łódzkiej oraz Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie, siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach i Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Jako solista występował między innymi z orkiestrami Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, Filharmonii Wrocławskiej, Filharmonii Pomorskiej, Filharmonii Gorzowskiej, Filharmonii Koszalińskiej oraz Orkiestrą Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia” i Capellą Bydgostiensis pod dyrekcją wielu znakomitości dyrygenckich takich jak Jacek Kaspszyk, Jose Maria Florencio, Michał Nesterowicz, Kai Bumann czy Jakub Chrenowicz. Partnerował też tak wybitnym artystom jak Jadwiga Rappe, Konstanty Andrzej Kulka, Roman Jabłoński czy Jadwiga Kotnowska; współpracował również z Robertem Kabarą, Wiesławem Kwaśnym, Agatą Zubel, Bartoszem Koziakiem, Magdaleną Bojanowicz – Koziak, Mariuszem Godlewskim, Marcinem Zdunikiem, Mariuszem Patyrą oraz Lutosławski Quartet. Wielokrotnie zapraszany na festiwale, m.in.: Chopin i Jego Europa, Festiwal Witolda Lutosławskiego Łańcuch, Festiwal Trzy-Czte-Ry, Chopin w Barwach Jesieni, Muzyka na Szczytach, Dni Muzyki Karola Szymanowskiego, Gdańska Jesień Pianistyczna, Gdański Festiwal Muzyczny.
Radosław Kurek był oficjalnym pianistą Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego
im. W. Lutosławskiego w Warszawie (2018), gdzie otrzymał wyróżnienie dla najlepszego pianisty, a także Międzynarodowego Konkursu im. K. Szymanowskiego w Katowicach (2018) – tam również zdobył nagrodę dla najlepszego pianisty – kameralisty. Ponadto jako solista lub pianista – kameralista uczestniczył oraz zdobywał nagrody i wyróżnienia na konkursach w Indianapolis, Genewie, Monachium, Terni, Shumen, Narwie, Florencji, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu i Katowicach.
Radosław Kurek ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie fortepianu prof. Katarzyny Popowej-Zydroń pozostając jej asystentem w latach 2008-2009. Swój kunszt doskonalił pod kierunkiem wielu szeroko cenionych artystów takich jak Pavel Vernikov, Niklas Schmidt, Sebastian Hamann, Viera Nossina, John O’Conor, Ewa Pobłocka, Maja Nosowska czy Szabolcs Esztenyi. Od jesieni 2009 roku jest wykładowcą Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie pracuje na stanowisku profesora uczelni. Tam też w 2014 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych, a w 2019 doktora habilitowanego.