Miejskie Przedszkole Integracyjne

  1. NAZWA PRZEDSZKOLA:

    Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi w Kwidzynie

  2. MOTTO:

    „Dzieci przekraczają delikatną granicę poznania tego, co najważniejsze, a niewidoczne dla oka, bo najlepiej widzi się tylko sercem…”
    Mały Książę A. Saint – Exupery

  3. O NAS:
  • MISJA:

Nasze Przedszkole:
TWORZY warunki rozwoju dla wszystkich dzieci, szczególnie dla najsłabszych i będących w największej potrzebie.
TRAKTUJE dzieci indywidualnie, a formy i metody pracy dostosowuje do ich możliwości.
BUDUJE we współpracy z rodzicami w dzieciach najważniejsze wartości: dobro, prawdę, przyjaźń, szacunek i tolerancję.

  • WIZJA:

Nasze Przedszkole to przedszkole nowatorskie i efektywne, aktywne w środowisku, a przede wszystkim przyjazne dziecku.

Przedszkole dla wszystkich, w którym”…nic na siłę, nic wbrew woli wychowanka, lecz razem z nim i dla niego, przedszkole, w którym bawią się i uczą zarówno dzieci zdrowe jak i z niepełnosprawnością.

Przedszkole, które najchętniej wybierają rodzice!!!

 

  • CELE:

  • Integracja dzieci z różnymi możliwościami poprzez włączanie do grup rówieśniczych dzieci z niepełnosprawnościami i dysfunkcjami rozwojowymi.
  • Diagnozowanie umiejętności i możliwości dzieci oraz wszechstronna stymulacja ich rozwoju.
  • Wspieranie wszechstronnego i indywidualnego rozwoju dziecka.
  • Działania przedszkola nastawione na twórczy rozwój dzieci, nabywanie przez nie wiadomości i umiejętności poprzez działanie i doświadczanie.
  • Troska o każde dziecko – zapewnienia wszystkim szans wykorzystania swoich możliwości i umiejętności.
  • Partnerska współpraca z rodzicami.
  • Tworzenie szerokiej współpracy ze środowiskiem lokalnym.

 

  1. GRUPA ODBIORCÓW:

Dzieci w wieku od  3 do 6 roku życia  oraz dzieci z niepełnosprawnością z odroczeniem do 9 r.ż.

 

  1. OFERTA EDUKACYJNA:

 

  • Zajęcia dodatkowe:
  • Terapia logopedyczna
  • Terapia surdopedagogiczna
  • Terapia tyflopedagogiczna
  • Zajęcia terapeutyczno – rewalidacyjne
  • Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
  • Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne,
  • Rehabilitacja indywidualna
  • Masaż
  • Gimnastyka korekcyjna
  • Dogoterapia,
  • Odkrywam świat wielozmysłowo – zajęcia z elementami Sensoplastyki
  • Hipoterapia i elementy nauki jazdy konnej
  • Zajęcia z Językiem Angielskim
  • Bajkoterapia – usiądź na chwileczkę poczytamy bajeczkę
  • Zajęcia kulinarne „Mały kucharz”
  • Wesoły czas przy dźwiękach ukulele
  • Mały mistrz programowania – to ja !
  • Zajęcia z elementami pedagogiki zabawy Klanza
  • Zajęcia z zakresu ekologii
  • Migaj z nami – przedszkolakami . Elementy języka migowego w pracy z dziećmi.
  • Zajęcia z sensoplastyki, czyli kreatywne brudzenie
  • Zabawy szachowe
  • Zajęcia umuzykalniające
  • Sensorycznie się rozwijam bo skaczę, biegam, badam i dotykam
  • Zajęcia arteterapii z elementami zabaw dramowych
  • Zajęcia z jogi – łapię oddech i nie tylko
  • Maluchu, bądź w ruchu – zajęcia taneczne
  • Podstawa programowa:

W naszej placówce pracujemy zgodnie z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego w oparciu o dopuszczone do użytku przez dyrektora przedszkola programy wychowania przedszkolnego oraz programy własne.

  • Programy nauczania dopuszczone do użytku w naszym przedszkolu:
  • „Program nauczania języka angielskiego dla przedszkoli i klas zerowych” – Bogucka D. Łoś
  • „Między nami emotkami” Program wychowania przedszkolnego. – D. Kossakowska
  • „Samodzielnie, wszechstronnie, szczęśliwie” Program wychowania przedszkolnego. – M.Chludzińska, A.Kacprzak-Kołakowska, A.Kucharczyk, D. Kucharska, A.
  • „Tak dla Jezusa” – Ks.dr E. Zegan, E .Kondrak, B.Nosek

 

Programy własne:

 

  • „Pora do przedszkola” – M. Mroczkowska, D. Kuc

To program, którego założeniem jest wspomaganie dziecka w procesie przystosowania do życia w warunkach przedszkolnych poprzez umożliwienie mu poznania nowego otoczenia w poczuciu bezpieczeństwa, kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.

 

  • „Będę przedszkolakiem” – M. Nadolska

Założeniem programu jest wspomaganie dziecka w procesie przystosowania do życia w warunkach przedszkolnych.

 

  • „Przedszkolak i ekologia” – B. Chorbacz

Program ekologiczny – podejmowanie działań na rzecz środowiska przyrodniczego.

 

  • „Mam talent” – I.Czarnik

Rozwijanie indywidualnych zainteresowań i uzdolnień artystycznych dzieci w wieku przedszkolnym.

 

  • „Pomocne cztery łapy” – I. Czarnik

Program terapeutyczny – stymulowanie funkcji psychomotorycznych, modelowanie odpowiednich zchowań, kształtowanie postaw odpowiedzialności.

 

  • „Mały mistrz programowania – to ja ! – M. Kamińska, M. Dzika

Innowacyjny program, którego założeniem jest rozwijanie u dzieci w wieku przedszkolnym umiejętności logicznego myślenia, kształtowanie wyobraźni przestrzennej oraz wprowadzenie młodego człowieka w cyfrowy świat związany z programowaniem.

 

  • „Pysznie i zdrowo” – D. Jankowska

Celem programu jest utrwalenie prawidłowych nawyków żywieniowych, kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole oraz nauka przyrządzania potraw.

 

 

  • „ Sensorycznie się rozwijam bo skaczę, biegam, badam i dotykam” – M. Wasilewska

Celem programu jest uzmysłowienie dzieciom czym są zmysły i jaką rolę pełnią w życiu każdego człowieka , program pomoże kształtować i doskonalić umiejętności nawiązywania i podtrzymywania relacji społecznych.

 

  • „ Łapię oddech i nie tylko – zajęcia z elementami jogi” – M. Czartoryjska

Program  przyczyni się do rozwoju sprawności fizycznej, poprawnej koordynacji ruchowej dzieci jak również przeciwdziałaniu wadom postawy; program pomoże w rozwoju poczucia własnej wartości oraz przynależności do grupy ;program pomoże m.in. w koncentracji uwagi.

 

  • Sensoplastyka czyli kreatywne brudzenie” – K. Majda

Celem programu jest uzmysłowienie dzieciom czym są zmysły i jaką rolę pełnią w życiu każdego człowieka , program pomoże kształtować i doskonalić umiejętności nawiązywania i podtrzymywania relacji społecznych, rozwój motoryki małej i dużej.

 

  1. RAMOWY ROZKŁAD DNIA:

  • Organizacja zajęć, posiłków:

06:00- 07:00   Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne, zabawy integracyjne.

07:00- 08:00   Zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy swobodne- zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, praca indywidualna lub z zespołem dzieci o charakterze stymulująco- kompensacyjnym, praca z dzieckiem zdolnym.

08:00- 09:00

1. Zabawa ruchowa.

  1. Przygotowanie do śniadania- czynności higieniczne, samoobsługowe, pełnienie dyżurów.
  2. Śniadanie- wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych.

09:00- 10:00  

1. Zintegrowana działalność edukacyjna zgodnie z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.

  1. Zabawy swobodne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.

10:00- 12:00

  1. II śniadanie.
  2. Zajęcia edukacyjne zgodnie z podstawą programową
  3. Zabawy organizowane i swobodne na powietrzu, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych.
  4. Zabawa ruchowa, czynności higieniczne.
  5. Obiad.

12:00- 14:00  

1. Czynności higieniczno- samoobsługowe.

  1. Relaks poobiedni.
  2. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, praca wyrównawcza, indywidualna, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, konstrukcyjne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową.

14:00- 15:00  

1. Zabawa ruchowa, zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela.

  1. Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku.
  2. Podwieczorek.

15:00- 16:00  

Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci.

  1. ORGANIZACJA PRACY:

Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:00-16:00.

W Przedszkolu zapewnia się bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w godz. 8:00-13:00.

Poza wymienionym czasem świadczenia i usługi realizowane są odpłatnie. Wysokość opłaty wynosi 1 zł za każdą rozpoczętą godzinę zajęć dziecka w przedszkolu. W przypadku, gdy do przedszkola uczęszcza więcej niż jedno dziecko z danej rodziny, to opłata za drugie dziecko ulega zmniejszeniu do 50% oraz 75% za trzecie i każde następne dziecko.

Nie pobiera się opłaty w przypadku, gdy dziecko posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju. Rodziny, które posiadają “Kwidzyńską Kartę Dużej Rodziny” nie ponoszą kosztów związanych z pobytem dziecka w czasie wykraczającym poza podstawę programową.

Rodzic / opiekun prawny ubiegający się o skorzystanie z w/w ulg i zwolnień zobowiązany jest przedstawić Dyrektorowi przedszkola w formie oświadczenia dane niezbędne do ustalenia uprawnienia do tego zwolnienia.

Liczne zajęcia dodatkowe są organizowane po podstawie programowej i nie są dodatkowo płatne przez rodziców.

Opłaty za wyżywienie:
11,50 zł cztery posiłki (śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek)

  1. GRUPY:

W przedszkolu istnieje 7 oddziałów/grup

Nazwy grup: Maliny, Pomarańcze, Cytryny, Truskawki, Wiśnie, Jagody, Ananasy

 

  1. OPŁATY, NUMERY KONTA, TERMINY:

Numer konta bankowego do wnoszenia opłat: 25 8300 0009 0016 6426 2000 0010 Powiślański Bank Spółdzielczy w Kwidzynie

W przedszkolu zapewnia się bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w zakresie realizacji podstawy programowej w wymiarze 5 godzin dziennie.

Świadczenia i usługi dla dzieci objętym wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą 6 lat są odpłatne.

Opłata za każdą pełną godzinę korzystania z wychowania przedszkolnego dziecka w wieku do lat 5, w czasie przekraczającym czas bezpłatnych zajęć wynosi 1zł.

W przypadku nieobecności dziecka w przedszkolu opłaty nie pobiera się.

Kosztów związanych z pobytem dziecka w czasie wykraczającym poza podstawę programową nie ponoszą rodziny posiadające Kwidzyńską Kartę Dużej Rodziny.

W przypadku gdy do tego samego przedszkola publicznego uczęszcza więcej niż jedno dziecko z danej rodziny to opłata na  drugie dziecko ulega zmniejszeniu do 50% oraz 75% za trzecie i każde kolejne dziecko.

Nie pobiera się opłaty  w przypadku gdy dziecko posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju.

Opłatę za pobyt i wyżywienie wnosi się w okresach miesięcznych, w terminie do 15-go dnia następnego miesiąca na konto bankowe przedszkola.

 

  1. KADRA, STANOWISKA I FUNKCJE:
Dyrektor: Magdalena Chmielecka
Wicedyrektor: Krystyna Iljin
Małgorzata Czartoryjska – nauczyciel wychowania przedszkolnego
Bożena Chorbacz – nauczyciel wychowania przedszkolnego
Aldona Zaremba – Wiśniewska – pomoc nauczyciela
Ilona Czarnik – nauczyciel wychowania przedszkolnego/ Renata Deluga – nauczyciel wychowania przedszkolnego
Justyna Woszczycka – nauczyciel wychowania przedszkolnego
Dominika Zubel – nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne/ Danuta Dmitrzak- nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne
Klaudia Hanis – pomoc nauczyciela
Dorota Jankowska – nauczyciel wychowania przedszkolnego
Irena Wiesner – nauczyciel wychowania przedszkolnego

Ewa Romanowska – Nitka – nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne
Barbara Domke – pomoc  nauczyciela

Ewa Zawadzka – Stippa – nauczyciel wychowania przedszkolnego

Martyna Kwaśnicka – nauczyciel wychowania przedszkolnego/ Irena Ludew – nauczyciel wychowania przedszkolnego
Hanna Warczak – pomoc nauczyciela

Magda Nadolska –  nauczyciel wychowania przedszkolnego
Katarzyna Majda – nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne
Dorota Kiliszek – nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne
Elżbieta Świetlicka – pomoc nauczyciela
Dorota Kuc – nauczyciel wychowania przedszkolnego/ Małgorzata Mroczkowska- nauczyciel wychowania przedszkolnego
Małgorzata Czerwińska – pomoc nauczyciela
Dorota Kiliszek – nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne
Małgorzata Dzika – nauczyciel  wychowania przedszkolnego
Katarzyna Majda – nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne
Bożena Olchowik – pomoc nauczyciela/ Marta Ryś – pomoc nauczyciela
Aldona Czyżewska – logopeda/ surdopedagog/ tyflopedagog
Krystyna Iljin – pedagog specjalny
Marcin Pułka – fizjoterapeuta
Ilona Czarnik – instruktor dogoterapii
Małgorzata Dzika – terapeuta integracji sensorycznej
Bożena Fabjańczyk – instruktor  hipoterapii i jazdy konnej
Zbigniew Krupiński – psycholog
Krzysztof Gabriel –  nauczyciel religii
Paula Dutko – nauczyciel języka angielskiego
Lucyna Kozłowska – intendentka
Barbara Chmiel – szefowa kuchni
Ewa Kalbarczyk – pomoc kuchenna
Stanisław Szpociński – konserwator

 

 

 

  1. DANE TELEADRESOWE:

Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi w Kwidzynie
ul. Kościuszki 31
82-500 Kwidzyn

tel. 55 279 32 35

Adres email:
przedszkole@integracyjne.edu.pl