
Zjawiska atmosferyczne, typu nawalne deszcze, burze oraz towarzyszące im gwałtowne porywy wiatru są dla nas dużym zagrożeniem.
W wyniku tych zjawisk ucierpiało wiele drzew. Część z nich została złamana lub wywrócona, a w części złamaniu uległy konary i gałęzie. Wielu mieszkańców dotknął problem, że złamane drzewo spowodowało szkody lub uniemożliwiło korzystanie z nieruchomości.
Przepisy ustawy o ochronie przyrody nakładają na właścicieli nieruchomości, na których rosły złamane drzewa, pewne obowiązki administracyjne. Usunięcie takiego drzewa nie wymaga zezwolenia, ale wymaga uprzedniego powiadomienia Urzędu Miejskiego w Kwidzynie. Dopiero kiedy pracownik Urzędu potwierdzi, że drzewo stanowi tzw. „złom” lub „wywrot” zgodnie z definicją ustawową i sporządzi z tego protokół, właściciel może sprzątnąć takie drzewo.
Powiadomienie Urzędu przed usunięciem drzewa nie jest konieczne, jeżeli drzewo usuwa straż pożarna lub inne jednostki powołane do prowadzenia akcji ratunkowej. W takich przypadkach do 30 dni od zdarzenia należy przekazać organowi właściwemu do wydania zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu z tego terenu informację o terminie, miejscu i przyczynie ich usunięcia oraz liczbie drzew lub powierzchni usuniętych krzewów, a także dokumentację fotograficzną przedstawiającą usunięte drzewo lub krzew.
Kontakt do Urzędu Miejskiego w Kwidzynie – usunięcie drzewa:
Zespół ds. Gospodarki Miejskiej i Ochrony Środowiska: tel. +48 55 6464 704 / 759