
Szanowni Mieszkańcy,
uprzejmie informujemy, że ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach nakłada na każdego właściciela nieruchomości obowiązek zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny. Realizację tego obowiązku nadzoruje Miasto Kwidzyn we współpracy z firmą odbierającą odpady, która na podstawie umowy obsługuje teren naszego miasta.
W przypadku, jeżeli odpady nie będą prawidłowo posegregowane nie będą odbierane w dniu wskazanym w harmonogramie odbioru odpadów, wówczas pojemniki/ worki zostaną oznaczone specjalną naklejką. To informacja dla mieszkańców, że wymagana jest właściwa segregacja. Frakcje umieszczone w odpowiednich pojemnikach/workach zostaną odebrane w następnym terminie odbioru, wynikającym z harmonogramu.
W przypadku ponownego stwierdzenia nieprawidłowej segregacji na tej samej nieruchomości, odpady zostaną odebrane jako zmieszane i o tym fakcie zostanie poinformowany Urząd Miejski. Na podstawie takiej informacji zostanie wszczęte postępowanie administracyjne wobec właściciela nieruchomości, zmierzające do naliczenia w drodze decyzji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na podstawie podwyższonej stawki opłaty, która w chwili obecnej wynosi:
30,40 zł za 1 m³ zużytej wody w danej nieruchomości;
80,00 zł za każdego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość ( w przypadku, gdy nie ma możliwości naliczenia od m3 zużytej wody)
Poprawa efektywności segregacji odpadów komunalnych jest niezbędna, aby uniknąć kar nakładanych przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska za nieosiągnięcie poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych oraz podwyższenia dotychczasowych stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.














